چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارند؟2021-01-10
تبلیغات هدفمند اینترنتی چیست ؟ راهنمای کامل جذب مشتری + فیلم آموزشی فرادرس مجله
این کسب و کارها مخاطبان خود را بر اساس نوع صنعت و یا نیازهای آن دسته بندی می کنند که می تواند بسیار موثر نیز باشد. سامانه پیام رسان با اتکا به تیم حرفه ای و کاربلد خود توانسته تمامی ایرادات موجود در این بستر را پوشش دهد و بدون هیچ کمی و کاستی بهترین خدمات را شامل حال کاربران خود کند. ارتباط مداوم و تعامل با مشتریان می تواند سبب شود تا مشتریان شما به برند و کسب و کار شما وفادارتر شوند. با امکانات مشتری مداری در پنل اس ام اس می توانید یک قدم در راستای حفظ مشتریان قدیمی خود بردارید. اگر تبلیغات دیده می شن و مخاطب روی اونها کلیک می کنه، پس همه چیز طبق برنامه پیش میره، درسته؟ اما جواب این سوال همیشه بله نیست!
همچنین کانالهای دیجیتال از انعطافپذیری فوقالعادهای برخوردارند؛ طوری که برندها میتوانند در پلتفرمهای مختلف، با روشهای متنوع و با هر بودجهای، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. در تبلیغات دیجیتال، ابزارهای بسیاری، از جمله ابزارهای رایگان سئو، در اختیار شما هستند تا استراتژی تبلیغاتیتان را هوشمندانهتر و مؤثرتر اجرا کنید. تبلیغات نقش مهمی در آگاهسازی مشتریان دارد و همانطور که پیشتر گفتیم یک ابزار قدرتمند برای معرفی محصولات و خدمات است. یک تبلیغات از طریق ارائه اطلاعات ضروری درباره ویژگیها، مزایا و کاربردها، به مشتریان کمک میکند تا تصمیمات خرید خود را با آگاهی کامل بگیرند. این شفافیت، اعتماد و اعتبار برند را تقویت کرده و به ایجاد رابطهای مثبت و پایدار بین کسبوکار و مشتریان منجر میشود. تبلیغات این قدرت را دارد که مشتریان جدید را جذب و مشتریان فعلی را به خرید دوباره ترغیب کند.
بنابراین، بهتر است از تاکتیکهای تبلیغاتی خلاقانه برای ترغیب مخاطبان هدف استفاده کنید تا آنها بیشتر روی بنر شما کلیک کنند. تبلیغات هدفمند هم درست مثل هر استراتژی بازاریابی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. البته قبل از اقدام به تبلیغات باید هویت بصری یکپارچه و حرفه ای برای کسب و کارتان تدارک ببینید. از طراحی لوگو گرفته تا طرح های بسته بندی و همچنین عکسهای محصولات و پوستر شما باید به شکلی حرفه ای آماده باشد. باید با استفاده از اجزاء هویت بصری برندتان محتوای بسیار حرفه ای تولید کنید. کسبوکارها میتوانند از فرمهای ثبت نام برای جمعآوری اطلاعات از مخاطبان خود استفاده کنند.
با روش های سنتی تبلیغات، دستیابی به مخاطبان گسترده دشوار و مطمئن شدن از اینکه پیام شما توسط افراد مناسب دیده می شه از اون هم دشوارتر هستش. برای ارائه تبلیغات به مشتریانی که از قبل به برند شما علاقه مند شدن ایمیل راهی عالی به حساب میاد. بنابراین، برای مشتریانی که در خبرنامه ها و آفرهای ویژه مشارکت کردن، می تونین از این روش استفاده کنین.
هنگامی که تصویر ذهنی مخاطبان اصلاح شود، نهتنها فروش افزایش مییابد، بلکه وفاداری مشتریان نیز تضمین میشود. یکی از مثالهای واقعی، شرکتی است که با انجام تحقیقات بازار و مخاطبشناسی دقیق، در مدت شش ماه به ۳۰ درصد بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر دست یافت. در این راستا، پیام تبلیغاتی آنها با رعایت اصول روشهای تبلیغات مناسب و برنامهریزی تبلیغات گامبهگام تهیه شد.
هدف گذاری متنی عبارت است از قرار دادن محتوای تبلیغاتی شما در کنار سایر محتوایی که در مورد چیزی که می خواهید بفروشید اعمال می شود. می توانید یک کلمه کلیدی را با تبلیغات خود مرتبط کنید که ناشران تبلیغات ممکن است از آن برای مطابقت محتوای شما با چیزی مشابه استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر در حال تماشای ویدیویی در مورد آشپزی هستید، تبلیغی که قبل از ویدیو قرار داده شده است ممکن است درباره آخرین لوازم آشپزخانه باشد. این یک تجربه مرتبط تری برای مصرف کننده ایجاد می کند زیرا تبلیغ را با علاقه آنها مرتبط می کند. تبلیغات هدفمند باید به طور مرتب بهروز رسانی شوند تا میزان کلیلک در سطح بالایی باقی بماند.
این روش نه تنها تاثیرگذاری تبلیغات را افزایش میدهد، بلکه هزینهها را کاهش داده و بازده سرمایهگذاری را بهبود میبخشد. یکی دیگر از اهداف تبلیغات، متقاعد کردن مشتریان برای خرید از شما به جای سایر رقبا است. بنابراین، یکی از ویژگیهای تبلیغی که منتشر میکنید، متقاعدکننده بودن آن خواهد بود. شما قصد دارید که با استفاده از تبلیغات هدفمند مردم را از وجود محصولات یا خدمات جدید خود مطلع سازید.
رعایت چنین شرایطی نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است و در بیشتر موارد به دلیل عملکرد پایین رپورتاژ آگهی، این روش مورد توجه قرار نمیگیرد. با کپشننویسی اصولی و تهیه استوریهای مناسب و سایر روشهای تعاملی، با مخاطب هدف در ارتباط باشید تا به این ترتیب، بازدهی بیشتری از تبلیغات هدفمند اینترنتی داشته باشید. تعامل با فالوورهای شبکههای اجتماعی اهمیت بسیار بالایی دارد چراکه این فالوورها نیز مخاطب کسب و کار شما هستند. یکی از مهمترین شبکههای اجتماعی در حال حاضر اینستاگرام است و اگر حساب کاربری در این شبکه دارید پیشنهاد میکنیم با نوشتن متن Bio مناسب، مخاطب هدف و تعاملی را جذب کنید و تعداد آنها را افزایش دهید.
همچنین، استفاده از دکمههای CTA واضح و جذاب، کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر (مانند خرید یا ثبتنام) تشویق میکند. تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه برند است که به تقویت تصویر مثبت، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان و رشد کسبوکار کمک میکند. از طریق تبلیغات، برند میتواند پیامها و ارزشهای خود را به مخاطب هدف منتقل کند و در ذهن آنها جایگاهی ماندگار بسازد. فرض کنید مطلبی علمی یا فنی را در سایت خود منتشر کردهاید و میخواهید علاوه بر تولید محتوای مناسب، کسب درآمدی هم از این راه داشته باشید.
اواخر دهه ۱۹۸۰، نایکی با چالشی بزرگ مواجه بود؛ Reebok فروش بیشتری داشت و نایکی باید سریع کاری میکرد تا از این رقابت عقب نماند. برای پیروز شدن در این رقابت چکار کرد؟ کمپین افسانهای “Just Do It” که تحولی در تبلیغات ورزشی است را راه انداخت. تبلیغات محیطی نیز نوعی تبلیغات چاپی است، اما در ابعادی بسیار بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر. طراحی، مکان قرارگیری و هزینههای بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگیها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربهفرد تبدیل کرده است.
این نوع از تبلیغات هدفمند اینترنتی موسوم به «Search Targeting» هستند یعنی در حقیقت، تا این زمان شما هدف یکی از این تبلیغات قرار گرفتهاید. بیشتر شبکههای اجتماعی دارای ابزارهای تحلیلی هستند که به کمک آنها میتوان با رفتار مخاطب آشنا شد. به طور مثال شبکههای اجتماعی جدید مانند کلابهاوس افراد جوانتری را جذب خود کردهاند که با مخاطبان لینکدین تفاوت دارند. یا در مثالی دیگر، توییتر شبکهای اجتماعی با محتوایی بسیار کوتاه است اما در اینستاگرام میتوان با کپشننویسی مناسب، محتوایی طولانی تهیه کرد.
سوم شخص متشکل از تیمی متخصص در حیطه بازاریابی دیجیتال است که همواره با تکیه بر دانش و مهارت تخصصی، سعی دارد تا به کسبوکارهای مختلف خدمات تخصصی با تعرفه مقرونبهصرفه و مناسب ارائه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ مجموعه سوم شخص از شما دعوت میکنیم که وبسایت این مجموعه را مورد بررسی قرار دهید و با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار نمایید. کسبوکارها باید اهداف تبلیغاتی خود را مشخص کنند و سپس کانالهای تبلیغاتی را انتخاب کنند که به دستیابی به این اهداف کمک میکنند. کسبوکارها میتوانند از دادههای مشتریان خود، مانند دادههای خرید، دادههای رفتاری، و دادههای جمعیتی، برای شناسایی مخاطبان هدف خود استفاده کنند.
در مجموع، تمایل بازدیدکنندگان برای کلیک روی یک بنر در تبلیغات شبکههای اجتماعی به طور چشمگیری نسبت به تبلیغات در جستجو کمتر است. به هر حال، بیشتر افراد برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان و نه تماشای تبلیغات به شبکههای اجتماعی میآیند. بنابراین، نرخ تبدیل برای ارجاعات در شبکههای اجتماعی نسبت به جستجو کمتر است. مهمترین نکته در تولید و انتشار تبلیغات هدفمند استفاده از متخصصان این حوزه است.
اینکه در چه محیطی این کار را انجام دهید بستگی نوع کسب و کار و فعالیت شما دارد. از طرف دیگر، تغییر سریع ذائقهٔ مشتریان و پیشرفت فناوری در تبلیغات دیجیتال یا رسانههای تبلیغاتی دیگر، میتواند برنامهریزیهای بلندمدت را دچار مشکل سازد. در چنین شرایطی، فقدان تحقیقات بازار و عدم توجه به مخاطبشناسی دقیق، منجر به اتلاف منابع میشود.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – کاملاً به زبان ساده
اما بهتر است توجه داشته باشید که موفقیت در بازاریابی اینترنتی نیازمند تحلیل مداوم دادهها، بهبود تجربۀ کاربری و تعامل مستقیم با مخاطبان است. در نهایت، با بهکارگیری این استراتژیها، میتوانید در فضای رقابتی امروز، جایگاه برند خود را ارتقا دهید و به اهداف کسبوکار خود دست یابید. تعیین اهداف تبلیغات پیش از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، همچون نقشه راهی است که مسیر را برای برنامهریزی تبلیغات و دستیابی به اهداف بازاریابی مشخص میکند. اگر ندانید که قرار است کجا بروید و به چه نتایجی برسید، حتی بهترین استراتژی تبلیغات هم نمیتواند موفقیت شما را تضمین کند. طبق آمار مؤسسهٔ Nielsen، کسبوکارهایی که از ابتدا اهداف روشنی برای جذب مخاطب هدف و افزایش آگاهی از برند تعیین میکنند، تا ۲۵ درصد اثرگذاری تبلیغات بالاتری را تجربه میکنند.
- تبلیغات اینترنتی شامل انواع تبلیغات ویدئویی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در گوگل، تبلیغات آگهی گزارش، تبلیغات بنری در سایتها و… میشود. {
- در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. |}
- گاهی اوقات، یک کسبوکار نیاز دارد نگرشها و ادراکات مخاطبان را بهصورت بنیادین تغییر دهد.
- شنیدن عبارت «مزمز، مزههای بدون مرز» با صدای گاز زدن چیپس در میان پخش برنامههای رادیویی، یک نمونه تبلیغات در این بستر است. {
- اگر مایل هستید تا تبلیغات خود را از طریق سامانه پیامکی انجام دهید؛ تنها کافی است در سامانه ارسال پیامک پیام رسان ثبت نام کنید و پس از شارژ نمودن آن، پیام های خود را به صورت انبوه برای مشتریان ارسال کنید. |}{
- برخی شرکتها با اجرای روشهای تبلیغات متنوع—مانند ارسال ایمیلهای هدفمند یا اطلاعرسانی در شبکههای اجتماعی—نرخ تعامل را تا ۳۵ درصد افزایش دادهاند. |}
این نه تنها باعث میشود که تبلیغات موثرتر باشند، بلکه هزینههای تبلیغاتی را نیز کاهش میدهد و بازدهی سرمایهگذاری را افزایش میدهد. تعیین مخاطبان هدف برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان موثر است اما نباید دایره مخاطبان خود را به حدی محدود کنید که احتمال رسیدن به نتیجه کاهش پیدا کند. پیشنهاد میشود ضمن در نظر داشتن اهداف تبلیغاتی، طیف نسبتا وسیعتری از مخاطبان را در نظر بگیرید. این تست یک ابزار لازم برای تحقق اهداف تبلیغاتی است چرا که میتواند متغیرهای تاثیر گذار در موفقیت کمپین را بررسی کند و بهترین حالت هر یک از آنها را مشخص نماید. همانطور که میدانید امروزه شبکه های اجتماعی یکی از کانالهای مهم تبلیغاتی به شمار میآیند. این نوع از تبلیغات هدفمند تا حدی شبیه به تبلیغات رفتاری عمل میکند اما فقط به رفتار کاربر در شبکه های اجتماعی میپردازد تا تبلیغات منطبق بر علایق وی را نمایش دهد.
در مجموع، تبلیغات مبتنی بر مکان میتواند ابزاری قدرتمند برای کسبوکارها باشد. تبلیغات هدفمند از ابزارهای دیجیتال و دادهمحور استفاده میکنند که امکان تحلیل و اندازهگیری دقیق عملکرد کمپین را فراهم میآورد. هنگامی که گروهی خاص از مخاطبان در نظر گرفته میشود و پیامها به صورت شخصیسازی شده به آنها ارسال میشود، برندها در ذهن مخاطبان ماندگارتر میشوند که این مورد سبب ایجاد آگاهی بیشتر نسبت به برند میشود.
تبلیغ فرش با بهترین روش های آنلاین – افزایش فروش فرش با تبلیغات
سئو با بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، باعث میشود سایت شما در نتایج جستجو رتبۀ بهتری کسب کند و ترافیک ورودی ارگانیک جذب کند. این روش نیازمند زمان و تلاش نسبتاً زیاد است اما نتایج بلندمدت و پایداری دارد. از طرفی، بازاریابی محتوایی با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای مخاطبان، نه تنها ترافیک ارگانیک را افزایش میدهد، بلکه اعتماد مشتریان و اعتبار برند شما را نیز تقویت میکند. بازاریابی اینترنتی روشی برای جذب مشتری از طریق دنیای دیجیتال برای جذب ترافیک سایت و افزایش فروش است.
کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. آنچه که در تبلیغات هدفمند اهمیت بسیاری دارد این است که اطلاعات مناسبی را از مخاطب کسب کرده باشید تا انجام آن موفقیت آمیز باشد. CRM یا نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، ابزاری است که به شما کمک میکند روابط خود با مشتریان را مدیریت کنید. با استفاده از CRM، میتوانید اطلاعات کاملی از هر مشتری را در یک فضا، مانند یک اپلیکیشن، ذخیره کرده و بهراحتی، به آنها دسترسی پیدا کنید.
صاحبان کسب و کارهای سنتی و بازاریان هم از قدیم به اهمیت تبلیغات واقف بودند و به سبک خودشان از استفاده می کردند. یک بازاریاب حرفهای باید به اصول تبلیغات آشنایی داشته و بداند که در هر موقعیتی با چه شیوه ای اقدام به تبلیغ و بازاریابی کند. متن باید به نیازها و خواستههای مخاطبان هدف پاسخ دهد و آنها را به اقدام تشویق کند. عنوان باید توجه مخاطبان را جلب کند و آنها را به خواندن ادامه متن ترغیب کند. این اطلاعات میتوانند شامل سابقه خرید، سابقه بازدید از وبسایت، و سابقه تعامل با برند باشند. با ارسال ایمیلهای شخصیسازی شده با توجه به نیازهای هر گروه از مخاطبان، میتوانید میزان تاثیرگذاری پیام تبلیغاتی خود را افزایش دهید.
{چرا کسب و کارها به تبلیغات هدفمند نیاز دارند؟
|}در این مسیر، انجام تحقیقات بازار و تدوین پیام تبلیغاتی دقیق، کمک میکند تا جذب مخاطب هدف با موفقیت بیشتری صورت گیرد. بهعنوان مثال، شرکتی که محصول جدیدی را در حوزهٔ تکنولوژی عرضه میکند، ابتدا با بررسی نیازها و علایق مشتریان بالقوه، محتوایی تولید میکند که مزایای خاص آن محصول را توضیح دهد. در نتیجه، این نوع تبلیغات با ارائهٔ اطلاعات درست و بهموقع، شرایط لازم برای تصمیمگیری هوشمندانهتر مخاطبان را فراهم میسازد.
به جای قرار دادن یک تبلیغ عمومی در هر نقطه از وب، یک تبلیغ هدفمند به صورت استراتژیک قرار می گیرد تا بر اساس رفتار مشتری گذشته و سایر داده ها به مخاطبان مشخص و مشخصی دست یابد. بسیاری از کسبوکارهایی که بر اساس منطقه جغرافیایی فعالیت دارند میتوانند از این نوع تبلیغات پربازده استفاده کنند و به مشتریان بالقوه دست پیدا کنند نظیر مطب پزشکان، داروخانهها، رستورانها و ... پس از چندی متوجه میشوید که تبلیغات شما با بازدید خوبی مواجه شدهاست اما از میزان تماس یا فروش خود راضی نیستید. تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) موضوعی مهم و کاربردی در حوزه دیجیتال مارکتینگ به شمار میآید که میتواند بر میزان فروش و حتی توسعه برند تاثیر بسزایی داشته باشد.
به همین دلیل، برندها باید استراتژی های بازاریابی رو به شکلی توسعه بدن که مشتریان در جایی که هستن، محتوای شخصی شده و پیام هایی که منعکس کننده نیازهای مصرف کننده باشه رو دریافت کنن. یادتون باشه در عین حال که هدف گذاری تبلیغاتی باید برای مشتریان شما مفید باشه، نباید اونقدر پرتعداد و زیاد باشه که نتیجه معکوس داشته باشه. دیدگاه یک مصرف کننده رو در نظر بگیرین و به این فکر کنین که اگر دائما یک تبلیغ در ده ها وب سایت مختلف به شما نمایش داده بشه، چقدر احساس ناراحت کننده ای پیدا می کنین. در شروع کمپین، اطلاعات رو جمع آوری کنین، چالش هایی که انتظار دارین با اونها روبرو بشین رو شناسایی کنین و اهداف کمپین خودتون رو تعیین کنین.
به طور کلی، معیارهای اصلی ترافیک وبسایت، تعداد عضویت و تعداد تعاملات هدفمند مانند لایک و کامنت است. هرچند، متخصصان بازاریابی شبکههای اجتماعی هزینههای نمایش، هزینه هر کلیک، تبدیل و سایر پارامترها را هم در نظر میگیرند. تبلیغات مبتنی بر مکان، نوعی از تبلیغات هدفمند است که در آن تبلیغات به مخاطبانی که در مکان خاصی قرار دارند، نمایش داده میشوند. این نوع تبلیغات میتواند برای کسبوکارهای محلی، مانند رستورانها، فروشگاهها، و خدمات محلی، بسیار مفید باشد. آمار و نتایج تبلیغات، اطلاعات دقیقی از رفتار و علایق کاربران در اختیارتان قرار میدهد.
«پرسونای خریدار» (Buyer Persona) نمایی کلی از مشتری ایدهآل یک کسب و کار به شمار میآید. دادههای این مشتری ایدهآل همان دادههایی هستند که مخاطب هدف را تشکیل میدهند. اطلاعات مربوط به تراکنشهای مشتریان را بررسی، ثبت و تحلیل کنید تا محبوبترین و راحتترین فرآیند را انتخاب نمایید. این اطلاعات تراکنش، شامل تاریخچۀ خریدها، روشهای پرداخت، میزان و تعداد دفعات استفاده از کوپنها و کدهای تخفیف و… میشود. محصولات و خدماتی که هر یک از مخاطبان هدفتان خریداری کرده یا در سبد خرید خود دارند را تحلیل کنید.
باید همۀ مخاطبان خود را بشناسید و براساس معیارهایی درست، آنها را دستهبندی کنید. هنگام طراحی و اجرای تبلیغ مشخص میکنید که کدام گروه، هدف این تبلیغ هستند و چه محتوا یا رسانهای در جذب آنها مؤثرتر عمل میکند. همکاری با اینفلوئنسرها در شبکههای اجتماعی میتواند به سرعت برند شما را مطرح کند و اعتماد مخاطبان را جلب کند. به عنوان مثال، میتوانید با اینفلوئنسرهایی که در حوزه فعالیت شما شناخته شدهاند همکاری کنید و از آنها بخواهید محصولات یا خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی کنند.
تبلیغات اینستاگرامی البته در ایران بسیار رایج است که این نوع از تبلیغات، خارج از پلتفرم اصلی ارائه شده توسط فیسبوک و اینستاگرام صورت میگیرد. همچنین سایر روشها همچون رپورتاژ آگهی نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد. گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار مناسبی برای دریافت اطلاعات و علاقهمندیهای مخاطب به شمار میآید. به کمک این ابزار به آمارهای سایت دسترسی خواهید داشت و این آمارها هریک به دستههای مختلفی همچون سن، جنسیت و محل زندگی تقسیم شدهاند.
رصد عملکرد محتوای تولیدی در سایت به شناخت مخاطب کمک میکند و در نتیجه با تولید محتوای مناسبِ مخاطب خود، او را به عضویت ترغیب میکنید. این عضویت در نهایت به هنگام اجرای تبلیغات هدفمند اینترنتی عملکرد مناسبی را به همراه خواهد داشت. به کمک انواع روشهای بازدید گوگل نیز این امکان وجود دارد تا عملکرد محتوای تولیدی در سایت خود را بهبود بدهید. یا از کوکیها استفاده میکنند یا این اطلاعات را به صورت مستقیم و توسط فرمها از کاربران میگیرند و یا از پلتفرمهای که این اطلاعات را دارند استفاده میکنند. تبلیغاتتان را صرفا به کاربران شهرهای مختلف یا بازههای سنی موردنظرتان محدود کنید. یا مثلا تبلیغاتتان را به کسانی نمایش دهید که در دو هفته اخیر هشتگهای مربوط به کسب و کار شما را جستجو کردهاند.
چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب میکند؟