افزایش نرخ اشتراک در فروش ویژه

روش های تخفیف دادن به مشتری: انواع تخفیف در بازاریابی

مطمئنا ما بدون بررسی محصولات‌تان نمی‌توانیم برنامۀ مشخصی برای استراتژی تخفیف به شما ارائه بدهیم؛ اما می‌توانیم شما را در چگونگی استفاده از آنها راهنمایی کنیم. شرکت در نمایشگاه ها، جشنواره ها و رویدادهای محلی از تکنیک های عالی در زمینه برند سازی و شبکه سازی است. ارائه مشوق ها و ویژه برنامه های نمایشی به صورت تخفیف به همراه بازاریابی حضوری واقعی، شانس شما را در تبدیل مشتریان جدید افزایش می دهد. در صورت استفاده خردمندانه، تخفیف ها تنها با اختصاص دادن تلاش و بودجه ی کمتر می توانند مبلغ قابل توجهی برای درآمد بالا داشته باشند. در اینجا برخی از بزرگ ترین مزایای احتمالی ترکیب کمپین های تخفیف گذاری در تلاش های بازاریابی شما آورده شده است . برای تعریف انواع تخفیف ها در سایت خود می توانید از افزونه تخفیف و قیمت گذاری پویا استفاده کنید.

این بدان معنی است که می‌توانید از پیش پرداخت مشتریان برای خرید موجودی اضافی، خرید لوازم به صورت عمده (احتمالاً با تخفیف) یا سرمایه گذاری های دیگر استفاده کنید. با این حال، تخفیف پیش پرداخت برای همه مشاغل و کسب و کارها کارساز نیست . فقط محصولات یا خدماتی که نیاز به پرداخت های مکرر دارند می‌توانند از مزیت‌های این استراتژی تخفیف گذاری بهره مند شوند. دیجی‌کالا یکی از بهترین سیستم‌های افیلیت مارکتینگ در ایران را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با ثبت‌نام در سیستم افیلیت مارکتینگ Digikala، لینک‌های مخصوص خود را برای محصولات دریافت کنید. پس از اشتراک‌گذاری این لینک‌ها در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی یا کانال‌های تبلیغاتی دیگر، در صورت خرید مشتری از طریق لینک شما، درصدی از فروش به‌عنوان کمیسیون به شما پرداخت می‌شود.

این بخشنامه فروش از یکشنبه، 2 دی‌ 1403، فعال شده است و تا شنبه، 8 دی 1403، در اختیار متقاضیان قرار دارد. در مرحله جدید شرایط فروش ایران خودرو، فقط یک محصول فوق‌العاده عرضه شده و اکثر محصولات با روش پیش‌ فروش عرضه شده‌اند. تنها خودروی که به روش فروش فوق‌العاده عرضه‌ شده سورن پلاس XU7P است. ایران‌خودرو این خودرو را با تیراژ قابل‌توجهی عرضه می‌کند و اختلاف قیمت آن در بازار و کارخانه حداقلی است. دنا پلاس شش‌دنده و دنا پلاس بورسی نیز در لیست عرضه جدید ایران‌خودرو قرار گرفته‌اند.

هدف فروش شما باید به اندازه‌ای بالا باشد که سود شما را افزایش داده یا حفظ کند، حتی اگر مقداری از حاشیه سود خود را به خاطر تخفیف از دست داده باشید. تخفیف های پیش پرداخت در بین مشاغلی که نرم افزارهای خدماتی ارائه می‌دهند رایج است. به عنوان مثال، سرویسی مانند Dropbox به مشتریان امکان می‌دهد بین صورتحساب ماهانه و سالانه انتخاب کنند. کسانی که حق اشتراک خود را به صورت سالانه پرداخت می‌کنند از تخفیف کلی برخوردار می‌شوند. فروشندگان محصولات فیزیکی، مانند بنکداران نیز می‌توانند در صورت صدور صورتحساب‌های مکرر از تخفیف در پیش پرداخت بهره مند شوند. بعد از اینکه هدف خود را از تخفیف گذاری مشخص کردید، باید بهترین نوع تخفیف بر روی قیمت‌ها را تعیین کنید.

در این مطلب در خصوص 6 استراتژی تخفیف گذاری و اهمیت آن‌ها در افزایش فروش، جذب مشتری و سودآوری کسب و کارها صحبت کردیم. برای اینکه پیشنهادات تخفیف به نتیجه برسند، باید یک رویکرد استراتژیک داشته باشید. یکی دیگر از انواع متداول استراتژی‌ تخفیف گذاری، ارسال رایگان سفارش است. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که ارسال رایگان می‌تواند میزان فروش را افزایش دهد. ارسال رایگان همچنین می‌تواند نرخ رها شدن سبد خرید (در فروشگاه‌های اینترنتی، وقتی مشتری اجناسی را به سبد خرید اضافه می‌کند اما تراکنش و پرداخت نهایی را انجام نمی‌دهد) را کاهش دهد. مهم‌ترین دلیل رها کردن سبد خرید در فروشگاه‌های آنلاین، هزینه های بالای حمل و نقل و ارسال سفارشات است.

اگر شما بتوانید شرایطی را به وجود آورید تا روند خرید را آسان کنید گام بزرگی برای رضایت کاربران بازگشت و خرید دوباره مشتری برداشته اید. پیشنهادات ویژه باید به‌طور منظم به‌روزرسانی و نوآوری شوند تا مشتریان همچنان علاقه‌مند باقی بمانند. پس از اجرای پیشنهادات ویژه، مهم است که عملکرد آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدام یک مؤثرتر بوده است. دلیلش این است که توجیه خرید یک بسته کامل راحت‌تر است تا خرید جداگانۀ سیستم گرمایش صندلی، سیستم مسیریابی و خدمات امداد در جاده. قبل از اینکه وارد موضوع استراتژی تخفیف شویم، اجازه دهید به ماجرایی اشاره کنم.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که همیشه هم نیازی به ارائه تخفیف در طول تعطیلات ندارید تا فروش بیشتری داشته باشید. آمارها نشان می دهد که ۷۶٪ از مشتریان بر اساس سابقه خرید خود، پیشنهادهای شخصی سازی شده می خواهند. بنابراین، ارائه جوایز و کد تخفیف بر اساس خریدهای قبلی اعضای خود، راهی عالی برای شخصی‌سازی پیشنهادات است. این نوع از روش‌های تخفیف دادن وقتی به مشتری تعلق می گیرد که او n بار خریدش را تکرار کند. حالا راه حل چیست؟ عادت تخفیف دهی نقدی را با غرور نسبت به ارزش خدمات و محصولات خود جایگزین کنید. شما باید ارزش خدمات و محصولات خود را بدانید، مذاکرات خود را بر مبنای ارزش پایه‌ریزی کنید و به مشتریان خود این سیگنال را بدهید که نسبت به ارزشی و قیمتی که ارائه می‌دهید اطمینان دارید.

"10% تخفیف تابستانه را از دست ندهید"، " به مناسبت آخر فصل، همۀ اجناس 50% تخفیف دارند"، "بزرگترین حراج سال فقط در جمعۀ آخر سال!" این نوع تخفیف‌ها را قطعا بارها دیده‌اید. شماهم می‌توانید به بهانه‌های مختلفی مانند تعطیلات عید نوروز، اعیاد و آخر فصل، به مشتریان تخفیف بدهید. همیشه قسمتی از مخاطبان شما، بازدید کنندگانی هستند که برای بار چندم به سایت‌تان مراجعه می‌کنند (return visitor یا بازدیدکنندگان بازگشتی). با استفاده از اطلاعات مرورگر مخاطبان (کوکی‌ها) ، مطمئن شوید که این پاپ آپِ دریافت ایمیل، فقط برای مخاطبان جدید ارسال می‌شود و مخاطبان قدیمی در هر بار بازدید با آن روبرو نمی‌شوند. اغلب سبدهای خرید و کوپن های منقضی زمانی اتفاق می افتد که مشتریان در وب گشت و گذار می کنند یا توصیه های شفاهی برای پیشنهادات اشتراک بهتر دریافت می نمایند.

در حالی که CTR نشان می‌دهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، نرخ تبدیل نشان می‌دهد که چند تا از این کلیک‌ها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است. شما می‌توانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصی‌سازی شده، افراد را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدف‌گیری دقیقی در هنگام تقسیم‌بندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینک‌تان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغات‌تان خواهید شد. با استفاده از تکنیک‌های افزایش CTR، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، شاهد رشد کسب‌وکارتان باشید. یکی از عوامل موفقیت در این کمپین‌ها، درک درست نیازها و علایق مخاطبان هدف است.

پس از طراحی سایت فروشگاهی ، باید با به‌کارگیری روش‌های اصولی بازاریابی، مسیر رشد فروشگاه خود را هموار کنید. در این مقاله ایده ها و راه های افزایش فروش اینترنتی را آورده ایم که به افزایش درآمد شما در بلندمدت کمک می کنند. انواع تخفیف در بازاریابی – چه برای به دست آوردن مشتری های جدید و چه برای حفظ مشتریان فعلی – شامل هزینه های اضافی هستند. ارائه تخفیف ها یک استراتژی پایدار نیست و مشتریان را با نرخ بالاتر و کم سود تری نسبت به قیمت واقعی محصولات شما و ارائه یک محصول عالی و تجربه عالی ، جذب می کند و محصولات را به فروش می رساند. مارکتینگ آنلاین (Online marketing) به شدت به کانال‌های مختلف دیجیتالی مانند وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ وابسته است. اما اگر روزی صفحات سوشال مدیا (Social Media) شما از دسترس خارج شوند یا پلتفرم‌ها تغییراتی ایجاد کنند، داشتن یک وب‌سایت اختصاصی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

57 درصد از خریداران استرالیایی گاهی اوقات یا همیشه سبد خرید خود را رها می کنند. هزینه های ارسال بالا و هزینه ها اضافی ازجمله دلایل این اقدامات هستند. از طرف دیگر،  53% از مشتریان استرالیایی درصورت دریافت تخفیف و پیشنهادهای تبلیغاتی از این کار خود صرف نظر می کنند. با استفاده از کدهای تخفیف، می‌توانید تخفیف‌ها را به گروه‌های خاصی از مشتریان یا محصولات خاص محدود کنید و از سوءاستفاده از تخفیف‌ها جلوگیری کنید. این امر باعث می‌شود حس خاص بودن به دسته‌ای که کد تخفیف دریافت کرده‌اند، القا شود و دسته ای که کد را دریافت نکرده‌اند برای دریافت تخفیف تلاش کنند. جذب کاربران به یک سیستم اشتراک تنها نیمی از معادله موفقیت است؛ نگه‌داشتن آن‌ها در طول زمان و افزایش میزان وفاداری نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

این میزان باید به گونه‌ای باشد که منجر به افزایش جریان نقدی کسب‌وکار شود، اما به سودآوری کسب‌وکار نیز آسیب نرساند. با استفاده موثر از تخفیف‌ها، می‌توانید به اهداف کسب و کار خود دست پیدا کنید و سودآوری خود را افزایش دهید. بنابراین، باید قبل از ارائه تخفیف، تأثیر آن‌ها بر حاشیه سود خود را ارزیابی کنید. به عنوان مثال، یک خریدار ممکن است با ارائه تخفیف، فروشنده را متقاعد به فروش کالای خود کند. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثال‌های کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آورده‌ایم، توجه کنید.

شما می‌تونید تعداد مشترکین، میزان درآمد حاصل از اشتراک‌ها و روند پرداخت‌ها رو مشاهده کنید و بر اساس این اطلاعات استراتژی‌های خودتون رو بهبود بدید. یکی از نقاط قوت WooCommerce Subscriptions، پرداخت‌های دوره‌ای خودکار هست. این یعنی مشتریان نیازی به تمدید دستی اشتراک خودشون ندارن و سیستم به صورت خودکار پرداخت‌ها رو در زمان مشخص انجام می‌ده. این قابلیت به افزایش نرخ بازگشت مشتری کمک می‌کنه و از قطع شدن خدمات جلوگیری می‌کنه. اولین گام در ایجاد پیشنهادات ویژه، درک نیازها و خواسته‌های کاربران است. شما باید بدانید که مشتریان شما چه چیزی می‌خواهند و چه مواردی آن‌ها را به ماندگاری ترغیب می‌کند.

اگر به دنبال راهی برای افزایش درآمد پایدار و جذب مشتریان وفادار هستید، WooCommerce Subscriptions می‌تونه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فروشگاه اینترنتی شما باشه. لازم به ذکر است که لایسنس گذاری به شما کمک می‌کند تا ارزش مالی محصولات خود را حفظ کنید و از نسخه‌های غیرقانونی و استفاده‌های ناقض حقوق مالکیت محافظت کنید. این به کسب و کارها کمک می‌کند تا به درآمد پایدارتر و پشتیبانی بهتر از محصولاتشان دست یابند. در هر فروشگاهی تعدادی از محصولات به دلیل محبوبیت پایین یا دلایل دیگر در کنج انبار خاک می‌خورد. مثلا شاید در فروشگاه لباس شما، شلوار جین آبی فروش خوبی دارد اما شلوار کتان قهوه‌ای که از سال گذشته در انبار باقی مانده مشتری ندارد. می‌توانید به ازای خرید هر شلوار جین، یک شلوار کتان نیز به مخاطب هدیه بدهید.

ارائه تخفیفات از طریق پیام کوتاه یک روش عالی برای ایجاد لیست پیامکی شماست. مسئولیت ارسال پیام کوتاه را بر عهده داشته باشید زیرا این هنوز یک رسانه جدید برای کسب و کار ها است و می تواند به راحتی از مرز “آنچه در زمینه ی ارتباطات قابل قبول است” عبور کند. این باعث ایجاد فوریت، به موقع بودن، و یک دستورالعمل برای دستیابی به حداکثر توانایی در خرید محصولات می شود. درخواست از دنبال کنندگان برای به اشتراک گذاشتن آن نیز باعث افزایش میزان درگیری، تعامل و تلاش شما در زمینه نام تجاری می شود. برای انجام این کار باید مدبر و خلاق باشید زیرا به معنای واقعی کلمه هزاران پیشنهاد و تبلیغات اسپانسر دیگر در منابع خبری برای افراد وجود دارد.

سپس بررسی کنید که کدام دسته برای شما سود بیشتری دارند و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. تخفیف های هدفمند (مانند تخفیف های فصلی، محلی، برای گروه خاصی از افراد) می تواند شهرت یک کسب و کار را تا حد زیادی تقویت کند. برای مثال، اگر یک کسب‌وکار به شهروندان مسن، پرسنل نظامی و یا بازماندگان سرطان تخفیف بدهد، خود را با مخاطبان خاص همسو کرده که به نوبه خود توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. با این حال، استفاده از تخفیف‌ها بدون استراتژی مناسب می‌تواند مضر باشد. تخفیف‌های سنگین و مکرر می‌توانند سود را کاهش دهند، ارزش برند را پایین آورند و به “جنگ قیمتی” منجر شوند که در نهایت به ضرر همه شرکت‌های درگیر خواهد بود.

ضمنا در نظر داشته باشید که احتمال دارد مشتری خرید خود را به تعویق انداخته و تا زمان تخفیفات فصلی صبر ‌کند. برای همین چالش‌ها است که باید قبل از تخفیف گذاری، اهداف اصلی خود را مشخص کنید. حالا باید از بین این موردها، تخفیف مناسب بیزینس خودتان را پیدا کنید. باید رک و راست بگوییم، اگر ندانید که با چه استراتژی، از کدام نوع تخفیف استفاده کنید، حتی به ضرر بیزینس شما تمام می‌شود. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی.

افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست! بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسب‌وکارتان، ترکیبی از روش‌های افزایش نرخ کلیک که نیازهای‌تان را برآورده می‌سازند، در بازاریابی پیاده‌سازی کنید. اگر می خواهید سودآوری خود را حفظ کنید، اهداف مشخصی را تعیین کنید که به شما امکان می دهند حاشیه امن داشته باشید. دانستن هزینه های جذب مشتری، تاریخچه فروش و روند خرید مرتبط می تواند به شخصی سازی استراتژی های تخفیف گذاری برای مخاطبان هدف شما کمک کند. به طور کلی، کسب و کارها زمانی که به جذب مشتریان جدید، افزایش فروش، فروختن محصولات فروخته نشده، افزایش حفظ مشتری و تبلیغ محصولات جدید نیاز دارند، تخفیف ها را اعمال می کنند. با این وجود، فاکتورهای زمینه ای پویا می توانند پیامدهای گسترده تری برای کسب و کار شما داشته باشند.

اگر از دانشجویان دوره بیزینس وب و یا کاربر اشتراکی هستید  تمامی فایل‌ها و منابع موجود در جعبه ابزار کاملاً رایگان و در دسترس شماست! با بهره‌گیری از این منابع، می‌توانید طراحی‌های خلاقانه‌تر و جذاب‌تری داشته باشید و از امکانات ویژه‌ای بهره‌مند شوید. اگر از این مقاله لذت بردید و خواهان ابزارهای بیشتر و مفیدتری برای طراحی صفحات وب‌سایت‌تون هستید، حتماً به جعبه ابزار ما سری بزنید! در جعبه ابزار ما، مجموعه‌ای از منابع و ابزارهای کاربردی برای طراحی و بهینه‌سازی وب‌سایت وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را به شکل حرفه‌ای‌تری پیش ببرید. این افزونه نیز عملکرد مشابهی داره اما WooCommerce Subscriptions به دلیل گزارش‌دهی دقیق‌تر و همگام‌سازی بهتر با ووکامرس و افزونه‌های جانبی، انتخاب مناسبی برای فروشگاه‌های بزرگ‌تره.

کوپن های فیزیکی متحمل هزینه چاپ، درج و توزیع می شوند، در حالی که کوپن های دیجیتال می توانند از طریق متن، ایمیل و ارتباطات ایجاد شده به صورت خودکار ارسال شوند. مشتریان ممکن است انتظار داشته باشند که تخفیف‌ها همیشه وجود داشته باشند. همچنین، ارائه تخفیف بدون برنامه می‌تواند منجر به کاهش سودآوری کسب‌وکار شود. تخفیف پیش پرداخت، یک استراتژی تخفیف است که در آن کسب‌وکارها به مشتریانی که پیش از موعد پرداخت می‌کنند، تخفیف می‌دهند. این استراتژی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا جریان نقدی خود را بهبود بخشند و از لغو سفارشات جلوگیری کنند.

پس باید روش‌های جدید و خلاقانه‌ای پیدا کنید تا تخفیف شما بین انبوه تخفیف‌های بازار دیده شود. ما سعی کردیم بهترین و خلاقانه‌ترین ایده‌ها را برای شما پیدا کنیم تا سرعت تاثیر تخفیف را برایتان بالا ببریم. تخفیف‌ها، به خصوص تخفیف دوره‌ای و محدود، توجه مشتریانی که شاید در حالت عادی خرید نمی‌کردند را جلب می‌کند و ترغیب می‌شوند تا محصولات یا خدمات شما را امتحان کنند. اگر تجربه مشتری مثبت باشد، به این فکر می‌افتد که خرید مجدد انجام دهد. تخفیف بدون اطلاع‌رسانی مناسب می‌تواند منجر به نارضایتی مشتریان شود.

با لایسنس گذاری، شما قادر به تنظیم محدودیت‌هایی برای استفاده از محصول خود هستید. این امر می‌تواند شامل محدود کردن دسترسی به محصول، تعیین نوع استفاده یا حتی محدودیت زمانی باشد که باعث می‌شود کاربران تنها به محصول در مدت زمان مشخصی دسترسی داشته باشند. در آخر باید به شما اخطار بدهم که در تلۀ "علم از یک نقطه نظر علمی که مورد تائید خود علم است" نیافتید و ایمان کورکورانه به این تکنیک‌ ها و تحقیق های بازاریابی نداشته باشید. هدف موارد آورده شده تنها این بود که در فرآیند قیمت گذاری به شما کمک کرده و کمی این مسیر را برای شما هموار نمایند. این یعنی شما می‌توانید از آنها به عنوان یک سکوی پرتاب استفاده کنید، اما در نهایت این شما هستید که باید مسیر را طی کرده و به خط پایان برسید.

مشکل اینجا بود که سفارش‌های فرانسه شامل 20 سنت هزینۀ ارسال می‌شدند (در حالی که ارسال به تمامی کشورهای دیگر رایگان بود). پس شاید بد نباشد گاهی از خیر چند سکه گذشت و در عوض مشتریان بیشتری داشت. بهترین نمونه، دریافت ایمیل آنها از طریق پاپ آپ (Pop up) یا دیگر روش‌ها و ارائه کد تخفیف در قِبال آن است. این درخواست کوچک که به آن اصطلاحا دریافت لید یا lead generation می‌گوییم، ذهن مخاطبان را برای خرید آماده‌تر می‌کند و راهی برای ارتباط با مشتری در اخیتارتان می‌گذارد. ایده‌هایی که در این بخش از مقاله می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، از ایده‌های آزمایش شده برای استراتژی تخفیف گذاری است.

ابزارهایی مانند Google Analytics می‌توانند در این زمینه مفید باشند. پس از این به بعد موقع تخفیف دادن این موضوع را مد نظر داشته باشید و از انواع دیگر تخفیف برای جلب رضایت مشتریان خود استفاده کنید. در مبحث قیمت گذاری محصولات، موضوع تخفیف نیز بسیار مهم است، پس آن را جدی بگیرید و از روش‌های تخفیف دادن حرفه ای استفاده کنید. در تخفیف نقدی اگر ۲۰۰،۰۰۰ تومان به مشتری تخفیف می‌دهید، به اندازه ۲۰۰ هزار تومان از سود خود کم کرده اید. در حالی که اگر به جای تخفیف نقدی به مشتری کالا بدهید، مسلما بخشی از مبلغ کالا را سود تشکیل می‌دهد.

در ادامه، به بررسی یک راهکار موثر برای ارائه استراتژی تخفیف برای محصولات یا خدمات کم فروش می‌پردازیم. هنگامی که کسب‌وکاری محصول یا خدمات جدیدی را به بازار عرضه می‌کند، باید تلاش کند تا توجه مشتریان را به آن جلب کند. یکی از راه‌های موثر برای انجام این کار، ارائه تخفیف برای محصولات یا خدمات جدید است. استراتژی تخفیف خرید مکرر، نوعی تخفیف است که به مشتریانی که به طور مکرر از کسب و کار خرید می‌کنند، ارائه می‌شود. این تخفیف معمولاً بر اساس تعداد خریدهای مشتری یا مبلغ خریدهای مشتری محاسبه می‌شود. آیا می‌دانید که چگونه می‌توان میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی را اندازه‌گیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیت‌آمیز بودنِ مارکتینگ برای کسب‌وکارتان است.

استفاده بی اندازه از تخفیف ممکن است باعث شود که مشتریان تنها در زمان تخفیف خرید کنند و به قیمت‌های عادی توجه نکنند. تخفیف‌های چند مرحله‌ای برای نگه داشتن مشتری و تبدیل او به یک مشتری وفادار خیلی کاربرد دارند. برای استفاده از این روش باید مثلا یک تخفیف درصدی سه مرحله‌ای بسازید که مشتری با هر دفعه خرید، تخفیف بیشتری بگیرد. مثلا اسنپ برای سفرهایش از یک تخفیف 4 مرحله‌ای استفاده می‌کند که مشتریانش را ترغیب کند تا در یک بازه زمانی مشخصی، 4 بار اسنپ بگیرند. مشتریان را تشویق کنید تا تجربیات خود از محصولات یا خدمات شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و تخفیف یا پاداش بگیرند. این روش را حسابی جدی بگیرید چراکه بیشتر از هر نوع تبلیغی به دیده شدن برند شما کمک می‌کنند.

هنگامی که یک بازدیدکننده برای اولین بار وارد سایت شما می شود، ممکن است آماده خرید نباشد. بنابراین ارائه کد تخفیف به آنها برای استفاده فوری، همیشه بهترین استراتژی فروش نیست. به‌جای اینکه از بازدیدکنندگان جدید بخواهید که همان ابتدا خرید کنند، باید از آنها تعهد کوچک‌تری بخواهید – مانند دادن آدرس ایمیل خود در ازای کد تخفیف. کالای تخفیفی و یا هدیه، مطمئنا ماندگاری بیشتری نسبت به تخفیف نقدی در ذهن مشتری دارد و این امر خود باعث نوعی بازاریابی به نام تبلیغ دهان به دهان خواهد شد. داده های CRM این امکان را به وجود می‌آورد تا مشتریان را بر اساس معیارهای مختلف مانند سن، جنسیت، مکان و علایق آن‌ها سگمنت‌بندی کنید. با این کار می‌توان استراتژی تخفیف گذاری را به گونه‌ای هدفمند اجرا نمود که برای هر بخش از مخاطبان جذاب باشد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری